مهارت سخت

 

کارفرمایان معمولاً هنگام بررسی رزومه و مصاحبه با نامزدها برای یک موقعیت شغلی به دنبال مهارت فنی خاصی هستند. دانستن اینکه چگونه این مهارت ها را با موفقیت در رزومه و مصاحبه به تصویر بکشید، می تواند شانس شما را برای گرفتن شغل افزایش دهد. در اینجا ما در مورد مهارت‌های فنی برای نوشتن یک رزومه عالی و نحوه برجسته کردن آنها و چگونگی بهبود مهارت‌های خودتان صحبت می‌کنیم.

مهارت فنی چیست؟

مهارت‌های فنی ، مهارت‌هایی هستند که از طریق آموزش یا تجربه عملی به دست می‌آیند و برای تکمیل یک شغل مورد نیاز هستند. این مهارت ها می توانند دانش فنی یا توانایی هایی باشند که به راحتی قابل تعریف و سنجش هستند. مهارت‌های فنی نیز ممکن است هنگان استخدام مهارت‌های شغلی خاص در نظر گرفته شوند و می‌توانند از شغلی به شغل دیگر متفاوت باشند. این نوع مهارت ها را می توان از طریق گواهینامه ها، تحصیل در مدرسه، آموزش، دوره ها و آموزش در حین کار به دست آورد و تقویت کرد.

 

مقالات مرتبط : راهنمای استفاده از سرچ کنسول

نمونه هایی از مهارت های فنی

در زیر نمونه هایی از چند مورد از پرتقاضاترین مهارت های سخت است که به دسته های جداگانه تقسیم می شوند:

  • مهارت های ارتباطی
  • فناوری رایانه
  • تحلیل داده ها
  • حسابداری
  • و…

 

مقالات مرتبط: کنیبلایزیشن کلمات کلیدی چیست؟

مهارت های ارتباطی

ارتباط معمولاً یک مهارت نرم در نظر گرفته می شود. با این حال، برخی از مهارت های سخت به عنوان مهارت های ارتباطی طبقه بندی می شوند و برای انجام برخی مشاغل مورد نیاز هستند. مهارت های ارتباطی عبارتند از:

کپی رایتینگ (تبلیغات)
توانایی صحبت کردن به بیش از یک زبان به صورت روان (علاوه بر زبان انگلیسی)
ویرایش (متن و عکس)
تحقیق و گزارش
ترجمه
رونویسی
پردازش کلمه
شکل های مختلف ارتباطات دیجیتال

فناوری رایانه

تقریباً هر کارمندی برای انجام مؤثر کار خود در عصر حاضر حداقل به یک درک اساسی از فناوری رایانه نیاز دارد. با این حال، بسیاری از موقعیت ها نیز نیاز به درک عمیق تری از مهارت فنی مختلف مرتبط با فناوری کامپیوتر دارند که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

شبکه های های اجتماعی
جداول محوری
مایکروسافت آفیس (Word، Excel، Outlook، PowerPoint، Publisher، Access)
HTML/CSS
وردپرس
جاوا اسکریپت
سیستم های مدیریت محتوا (CMS)
برنامه های شرکت Adobe 

تحلیل داده ها

شغل های زیادی  به افرادی نیاز دارند که بتوانند داده ها را با استفاده از انواع مهارت های فنی تجزیه و تحلیل کنند. این مهارت ها اغلب از طریق آموزش، گواهینامه ها و دوره ها به دست می آیند. مهارت های رایج تجزیه و تحلیل داده ها عبارتند از:

مهندسی داده
مدیریت پایگاه داده
داده کاوی
تجسم داده ها
تجزیه و تحلیل وب
پژوهش

حسابداری

برنامه ها و پلتفرم های مختلفی وجود دارد که متخصصان مالی برای انجام کارهای خود از آنها استفاده می کنند. مهارت در این موارد اغلب برای بدست آوردن موقعیتی به عنوان حسابدار یا نوع دیگری از متخصصان مالی بسیار کلیدی است. مهارت های فنی حسابداری عبارتند از:

IBM Cognos Analytics
مایکروسافت اکسل
دانش ERP
مایکروسافت ویژوال بیسیک
هایپریون
QuickBooks و سایر نرم افزارهای حسابداری
تجزیه و تحلیل داده های بزرگ

بازار یابی

متخصصان بازاریابی برای موفقیت در حرفه خود به ترکیبی از مهارت های فنی و نرم نیاز دارند. در اینجا چند مورد از مهارت فنی در زمینه بازاریابی وجود دارد:

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
سیستم های مدیریت محتوا
بازاریابی ایمیلی
نحوه جستجو در وب
کپی رایتینگ (تبلیغات)
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
CRO
تست A/B (دعوت به اقدام)
مدیریت پروژه

طرح

داشتن یک طراح حرفه ای موفق به چندین مهارت فنی نیاز دارد. این مهارت ها اغلب با فناوری رایج مورد استفاده در صنعت طراحی همسو هستند. متداول ترین مهارت فنی که کارفرمایان برای موقعیت های طراحی به دنبال آن هستند عبارتند از:

طراحی تجربه کاربری (UX).
Adobe Creative Suite (InDesign، Photoshop، Illustrator)
دریم ویور
تایپوگرافی
نرم افزار طراحی دیجیتال (مختلف)
ویرایش عکس
CSS
HTML

توسعه وب

متخصصان توسعه وب اغلب بخشی جدایی ناپذیر از تیم یک شرکت هستند. برای اینکه یک توسعه دهنده وب موفق باشید، به چندین مهارت سخت نیاز دارید که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

توسعه اپلیکیشن iOS و اندروید
رابط های گرافیکی کاربر (GUI)
رابط برنامه نویسی برنامه (API)
CCS و HTML
جاوا اسکریپت
سیستم های کنترل بازنگری نرم افزار
چارچوب های توسعه و معماری وب

چگونه می توان مهارت های سخت را بهبود بخشید

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید مهارت های سخت خود را بهبود بخشید:

مهارت های سخت را به طور منظم تمرین کنید

بیشتر مهارت های سخت نیاز به تمرین منظم دارند تا در آنها مهارت پیدا کنید. هرچه بیشتر تمرین کنید، در انجام مهارت های سخت لازم برای حرفه خود بهتر خواهید بود. یک رژیم تمرینی ایجاد کنید که از آن پیروی کنید و پیشرفت خود را پیگیری کنید.

بازخورد و انتقاد سازنده بخواهید

اگر در حال حاضر با دیگرانی کار می‌کنید که در مهارت‌های سختی که می‌خواهید بهبود ببخشید مهارت دارند، از آن‌ها بازخورد و انتقاد سازنده در مورد عملکرد فعلی‌تان و اینکه چگونه می‌توانید پیشرفت کنید، بخواهید. همچنین می‌توانید از آن‌ها در مورد اینکه چگونه می‌توانید به بهترین نحو می‌توانید یک مهارت خاص را بهبود بخشید و گام‌هایی که برای تسلط بر مهارت‌های سخت خود برداشته‌اند، بخواهید.

در یک کلاس یا دوره شرکت کنید. برای تسلط بر بسیاری از مهارت های سخت نیاز به آموزش دارد

شرکت در یک کلاس یا دوره آنلاین راهی عالی برای یادگیری بیشتر در مورد یک مهارت سخت و همچنین تکالیف کامل است که سطح مهارت شما را در آن زمینه بهبود می بخشد.

تحصیلات عالی را دنبال کنید

یکی دیگر از راه‌های بهبود مهارت‌های سخت خود، ادامه تحصیل در رشته‌ای است که به آن علاقه دارید. برای مثال، اگر می‌خواهید یک دانشمند کامپیوتر باشید، می‌توانید مدرکی در رشته علوم کامپیوتر یا یک موضوع مرتبط دریافت کنید. اکثر برنامه های مدرک چندین موضوع مرتبط با مهارت های سخت مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهند و به شما فرصت هایی می دهند تا بر آنها تسلط پیدا کنید.

مهارت های سخت در محل کار

در زیر چند نمونه از نحوه استفاده از مهارت های سخت مختلف در محل کار آورده شده است:

به مبانی کامپیوتر مسلط باشد

دانش کامپیوتر یک مهارت سخت است که به راحتی می توان آن را در محل کار نشان داد. اکثر موقعیت ها نیاز به درک اولیه دانش کامپیوتر از جمله نحوه استفاده از ایمیل، مایکروسافت آفیس و سایر برنامه ها دارند. به این نکته توجه کنید که تا حد امکان در برنامه های کامپیوتری مورد نیاز برای انجام کار خود آگاه باشید.

به استراتژی رسانه های اجتماعی سازمان کمک کنید

بسیاری از شرکت ها برای بازاریابی کسب و کار خود به رسانه های اجتماعی متکی هستند. مشارکت در تلاش‌های رسانه‌های اجتماعی سازمانتان به شما این امکان را می‌دهد تا دانش رسانه‌های اجتماعی خود را به نمایش بگذارید و همچنین مهارت‌های سخت بازاریابی خود را بهبود ببخشید.

ارتباطات دیجیتال خود را قبل از ارسال ویرایش کنید

ویرایش اغلب به عنوان یک مهارت ارتباطی سخت در نظر گرفته می شود. می‌توانید برای نمایش توانایی‌های ویرایشی خود در محل کار، ویرایش تمام مکاتبات دیجیتالی و مکتوب را قبل از ارسال یا ارسال، به عادت تبدیل کنید.

چگونه مهارت های سخت را برجسته کنیم

در اینجا نکاتی برای برجسته کردن مهارت های سخت خود در رزومه، نامه پوششی و در طول مصاحبه شغلی آورده شده است:

مهارت های سخت برای رزومه و نامه پوشش

شما باید مهارت‌های سخت مرتبط خود را هم در پوشش نامه و هم در رزومه خود بگنجانید تا مطمئن شوید که توسط کارفرمایان بالقوه مورد توجه قرار می‌گیرند. در رزومه خود، مهارت‌های سخت خود را در بخش مهارت‌هایی قرار دهید که به وضوح هر مهارت را تعریف می‌کند. همچنین می توانید مهمترین مهارت های سخت را در قسمت تجربه خود به عنوان بخشی از شرح شغل قبلی خود ذکر کنید.

در پوشش نامه خود، دو یا سه مهارت سخت را برای ذکر انتخاب کنید و مثالی از نحوه استفاده از هر کدام در مشاغل قبلی خود بگنجانید.

مهارت های سخت برای مصاحبه شغلی

هنگام شرکت در مصاحبه، چند راه وجود دارد که می توانید مهارت های سخت خود را نشان دهید. یکی از راه‌ها نشان دادن توانایی خود در انجام یک مهارت سخت به مصاحبه‌گر است. به عنوان مثال، اگر کار شما را ملزم به تایپ تعداد معینی کلمه در دقیقه می کند، ممکن است از شما خواسته شود در آزمون تایپ شرکت کنید. آماده باشید تا مهارت های سختی را که در رزومه خود درج کرده اید در طول فرآیند مصاحبه نشان دهید.

علاوه بر این، ممکن است از شما خواسته شود جزئیاتی را در مورد زمانی که از مهارت های سخت خود در گذشته استفاده کرده اید، ارائه دهید. قبل از رفتن به مصاحبه، حداقل یک مثال برای هر مهارت سخت مرتبط که به شغلی که برای آن درخواست داده اید مربوط می شود، بنویسید.

همچنین می توانید هر مدرکی را که نشان دهنده اتمام دوره یا گواهینامه ای است که از یک مهارت سخت پشتیبانی می کند، به مصاحبه بیاورید. آمادگی تا حد امکان به شما کمک می کند تا مهارت های سخت و واجد شرایط بودن خود را با موفقیت به تصویر بکشید.

 

مقالات مرتبط : طراحی سایت و سئو در تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Instagram
بلوویرا در اینستاگرام
Telegram
بلوویرا در تلگرام
Instagram

بلوویرا در اینستاگرام

Telegram

بلوویرا در تلگرام

پست های اخیر:
تبلیغات:
بنر بلوویراکست
سفارش طراحی سایت بلوویرا
خدمات سئو سایت بلوویرا
پشتبانی سایت وردپرس بلوویرا

مقالات مرتبط:

درخواست طراحی سایت:

جهت طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار آنلاین خود در بستر اینترنت فرم زیر رو پر کنید.

طراحی سایت با بلوویرا
مشاوره

درخواست مشاوره:

برای رزرو وقت مشاوره در حوزه طراحی سایت ، راه اندازی کسب و کار و سئو با ما در تماس باشید.

فهرست